کاهش وزن با رژیم آب‌درمانی
نوشته شده توسط : مبیناکاظمی

کاهش وزن با رژیم آب‌درمانی
وب‌سایت دکتر کرمانی: امروزه آمار چاقی در حال افزایش است و رژیم گرفتن و داشتن اندام زیبا بسیار مهم است. حواستان باشد دو نوع رژیم غذایی سالم و ناسالم وجود دارد. انتخاب رژیم غذایی خوب کمک می‌کند سبک زندگی تان را بهبود دهید، فعال‌تر بمانید و غذا‌های سالم دریافت کنید. بسیاری از رژیم‌های غذایی به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند، اما بدن با کمبود موادمغذی مواجه می‌شود و پس از پایان رژیم وزن افزایش می‌یابد. رژیم آب درمانی هم یکی از این نوع رژیم هاست. در این مقاله به بررسی رژیم آب درمانی، عوارض آن و مزایای نوشیدن آب می‌پردازیم.

نوشیدن آب به افزایش متابولیسم بدن و احساس سیری کمک می‌کند. آب را جایگزین نوشیدنی‌های پرکالری کنید و قبل از هر وعده اصلی یک لیوان آب بنوشید تا کمتر غذا بخورید. شاید از خود بپرسید خوردن آب چطور باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود. یک لیوان آب سرد بنوشید هر چقدر سردتر باشد بهتر است، چون بدن باید این آب را گرم کند بنابرین کالری می‌سوزاند و سوخت و ساز افزایش می‌یابد.

رژیم آب درمانی چیست؟

رژیم آب درمانی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

رژیم آب درمانی یکی از رژیم‌های معروف در میان مردم است و انواع مختلفی دارد، اما همه آن‌ها در یک چیز مشترک هستند یعنی بسیار دشوارند. در این رژیم فقط آب می‌خورید و چیز دیگری مصرف نمی‌کنید. در برخی از انواع رژیم آب نیز توصیه می‌شود به مدت چند روز آب بنوشید، اما با شروع کاهش وزن میوه و سبزیجات را شروع کنید. برخی از انواع این رژیم نیز خوردن سیب به همراه آب را اجازه می‌دهند.

جولی آپتون (پزشک و متخصص تغذیه) درباره این رژیم می‌گوید: «رژیم آب همان روزه گرفتن است». اگر بدن سالمی دارید چند روز روزه گرفتن مشکلی به وجود نمی‌آورد و تاثیر مثبت دارد، اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی برای کاهش وزن نیست. در این رژیم، بسیار گرسنه خواهید شد و پس از چند روز به الگوی غذا خوردن خود در گذشته باز می‌گردید و همان وزنی را که کم کردید دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه می‌کنید؟!

رژیم آب درمانی با آب سرد در این رژیم هیچ محدودیتی برای مصرف موادغذایی وجود ندارد. تنها قانون این است که هنگام نوشیدن آب باید سرد باشد، چون بدن برای گرم کردن آب سرد و بازگردان به دمای عادی کالری بیشتری می‌سوزاند. هرچه آبی که می‌نوشید سردتر باشد میزان کالری سوزی بیشتر می‌شود. نوشیدن آب زیاد سبب می‌شود برای طولانی مدت احساس سیری کنید. در نتیجه کمتر به سراغ پرخوری می‌روید. نوشیدن آب سبب دفع سموم جمع شده در بدن می‌شود؛ بنابراین رژیم آب سالم نیست، اما نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند. به همین دلیل می‌خواهم مزایای نوشیدن آب برای کاهش وزن را بیشتر برایتان باز کنیم.





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: